- Kurban (el udâhije â nĂ« gjuhĂ«n arabe) Ă«shtĂ« emri i kafshĂ«s (deve, lopĂ«, dele, dhi etj.), qĂ« theret nĂ« ditĂ«n e Bajramit dhe vijon edhe tri ditĂ« tĂ« tjera qĂ« njihen si ditĂ«t e Teshrikut, nĂ« shenjĂ« afrimi tek Allahu.
ĂshtĂ« quajtur me emrin âel udâhijeâ , sepse koha e therjes sĂ« kafshĂ«s fillon nĂ« mĂ«ngjes tĂ« ditĂ«s sĂ« Bajramit, nĂ« kohĂ«n e paradites.[1]
- Kurbani u bë i ligjshëm në vitin e dytë hixhri dhe është nga ritet e Islamit i ligjëruar me Kuran dhe Sunet të Profetit, lavdërimi dhe paqja e Allahut qofshin për të, dhe me pajtueshmëri të myslimanëve.
Allahu thotĂ«: âAndaj, falu (vetĂ«m) pĂ«r Zotin tĂ«nd dhe ther kurban.â (El Keuther: 2).
Dhe Allahu thotĂ«: âPĂ«r çdo popull, Ne kemi caktuar njĂ« ritual, qĂ« ata ta pĂ«rmendin emrin e Allahut gjatĂ« flijimit tĂ« kafshĂ«ve, qĂ« Ai ua ka dhuruar pĂ«r ushqimâŠâ (El Haxh: 34)
Profeti, lavdërimi dhe paqja e Allahut qofshin për të, e vërtetoi me fjalë dhe me vepër, dhe myslimanët e vazhduan këtë rrugë.
- Vlera e kurbanit është e madhe, por nuk ka ardhur ndonjë argument i saktë që e përcakton shpërblimin e tij.
IbĂ«n el-Arabij el-Malikij, Allahu e mĂ«shiroftĂ«, tha: âNjerĂ«zit rreth kurbanit dhe shpĂ«rblimit tĂ« tij transmetojnĂ« mrekulli qĂ« nuk janĂ« tĂ« vĂ«rteta.â[2]
Andaj ata që nëpërmjet rrjeteve sociale dhe faqeve të internetit postojnë hadithe profetike duhet të jenë të kujdesshëm se çfarë postojnë dhe shpërndajnë aty.
- Kurbani te shumica e dijetarĂ«ve Ă«shtĂ« sunet i fortĂ« dhe disa dijetarĂ« tĂ« tjerĂ« mendojnĂ« se kurbani Ă«shtĂ« i detyrueshĂ«m pĂ«r atĂ« qĂ« ka mundĂ«si, ky Ă«shtĂ« medhâhebi i Ebu Hanifes dhe pĂ«rcillet si njĂ« nga dy mendimet e imam Malikut dhe Ahmedit, dhe kĂ«tij mendimi i takon IbĂ«n Tejmije, Allahu i mĂ«shiroftĂ«. Prandaj, besimtari qĂ« ka mundĂ«si pĂ«r tĂ« therur kurban, nuk duhet ta anashkalojĂ« kĂ«tĂ«.
Ebu Hurejra, Allahu qoftĂ« i kĂ«naqur prej tij, thotĂ«: âAi qĂ« ka mundĂ«si dhe nuk ther kurban, mos tâi afrohet faltores nĂ« ditĂ«n e Bajramit.â[3]
- Kurbani është i ligjshëm për të gjithë njerëzit, mashkull dhe femër, vendas dhe udhëtar, banor i fshatrave apo i qyteteve, që jetojnë në toka myslimane apo toka të tjera, përveç për atë që është në haxh, sipas imam Malikut, i cili thotë se haxhiu bën kurban haxhi (lloj i këtij haxhi). Të këtij mendimi janë edhe Ibën Tejmije, nxënësi i tij Ibën Kajimi, dhe nga dijetarët bashkëkohorë Ibën Uthejmini, Allahu i mëshiroftë.
- 6. Ai që nuk posedon të holla të therë kurban nuk i ndalohet të marrë borxh, nëse shpreson ta kthejë borxhin, si për shembull punëtori nëse merr borxh për ta kthyer në fund të muajit kur ta marrë rrogën, apo kurbanin e blen me këste, kurse ai që nuk ka mundësi ta kthejë borxhin, më mirë është të mos marrë borxh, që të mos e ngarkojë veten me diçka që nuk e ka për detyrim.
IbĂ«n Tejmije, Allahu e mĂ«shiroftĂ«, thotĂ«: âBesimtari nĂ«se merr borxh pĂ«r kurban duke e ditur se ka mundĂ«si ta lajĂ« borxhin e tij, kjo Ă«shtĂ« mirĂ«, mirĂ«po nuk e ka pĂ«r detyrim tĂ« veprojĂ« ashtu.â [4]
- Nga sadakatë që preferohet të jepet është futja e gëzimit në zemrën e atij që nuk ka mundësi të therë kurban, duke i ndihmuar me të holla të blejë kurban apo duke ia dhuruar delen ta therë për kurban.
Ukbe ibën Amir përcjell se Profeti, lavdërimi dhe paqja e Allahut qofshin për të, u ndante shokëve të tij kurbane.[5]
Nga bujaria dhe mirësia është që kush ka më shumë se një kurban, të autorizojë një të varfër që ka familje, nga familjarët apo të afërmit apo nga fqinjët, ta therë njërin kurban në shtëpinë e tij që të fusë gëzim tek ai dhe familja e tij.
- Nga urtësitë e kurbanit është:
â Adhurimi i Allahut duke i zbatuar ligjet e Tij. Allahu thotĂ«: âTek Allahu nuk arrin as mishi, as gjaku i tyre, por arrin pĂ«rkushtimi juajâŠâ (El Haxh: 37)
â Ringjallja e traditĂ«s sĂ« Ibrahimit, alejhi selam.
â FalĂ«nderimi i takon Allahut pĂ«r begatitĂ« e Tij tĂ« shumta qĂ« na i dhuroi dhe ndĂ«r to begatinĂ« e kafshĂ«ve qĂ« theren pĂ«r kurban. Allahu thotĂ«: ââŠqĂ« tĂ« dĂ«shmojnĂ« dobitĂ« e tyre dhe ta pĂ«rmendin Emrin e Allahut nĂ« ditĂ«t e caktuara mbi kafshĂ«t (pĂ«r kurban), tĂ« cilat ua ka dhuruar Ai. Hani nga ato (mishin) dhe ushqeni nevojtarin e varfĂ«r!â (El Haxh: 28)
â PjesĂ«marrja e atyre qĂ« nuk kanĂ« shkuar nĂ« haxh nĂ« disa rite tĂ« haxhit me haxhilerĂ«t.
â ZemĂ«rgjerĂ«sia nĂ« shpirt pĂ«r veten dhe pĂ«r familjarĂ«t, fisnikĂ«rimi i fqinjĂ«ve, tĂ« afĂ«rmve dhe shokĂ«ve, dhe dhĂ«nia e sadakasĂ« pĂ«r tĂ« varfrit nĂ« ditĂ«n e Bajramit.
- Të therësh kurban është më mirë sesa të japësh sadaka në vlerën e tij, sepse therja e kurbanit është rit nga ritet e Allahut dhe sunet i fortë nga sunetet e Profetit, lavdërimi dhe paqja e Allahut qofshin për të.
Ky Ă«shtĂ« medhâhebi i katĂ«r imamĂ«ve.
Seid ibĂ«n el Musejib, Allahu e mĂ«shiroftĂ«, thotĂ«: âTĂ« theri dele kurban pĂ«r mua Ă«shtĂ« mĂ« e mirĂ« sesa tĂ« jap sadaka njĂ«qind dĂ«rhem.â[6]
Shtoja edhe faktin se therja pĂ«r Allahun Ă«shtĂ« rit dhe adhurim me qĂ«llim tĂ« veçuar. Allahu thotĂ«: âAndaj, falu (vetĂ«m) pĂ«r Zotin tĂ«nd dhe ther kurban.â (El Keuther: 2); prandaj nĂ«se njerĂ«zit e zĂ«vendĂ«sojnĂ« therjen me dhĂ«nie sadaka nĂ« vlerĂ« tĂ« kurbanit, atĂ«herĂ« riti i therjes do tĂ« humbet.
- Në esencë kurbani është i ligjshëm për të gjallët, ashtu si veproi Profeti, lavdërimi dhe paqja e Allahut qofshin për të, dhe shokët e tij, të cilët thernin kurban për veten dhe familjen.
Për të vdekurin kurbani është i ligjshëm, nëse ai e ka lënë vasiet apo nëse e bashkëngjisin me të gjallët në nijet, d.m.th. njeriu ther për vete dhe për familjen e tij dhe me një nijet i përfshin të gjallët dhe të vdekurit.
- Kurbani veçmas për të vdekurin si dhuratë lejohet. Dijetarët e fikut (jurispondencës islame) thonë se shpërblimet e kurbanit i shkojnë të vdekurit dhe i vdekuri përfiton nga kurbani, sikurse sadakaja që i shkon të vdekurit dhe përfiton nga ajo.
Ibën Tejmije, Allahu e mëshiroftë, si më të saktë e zgjedh mendimin se dhënia sadaka në vlerë të kurbanit është më e mirë për të vdekurin se therja kurban për të, ngase kurbani për të vdekurit te të parët tanë të mirë nuk ka qenë traditë e tyre.
- Kusht pĂ«r tâu pranuar kurbani Ă«shtĂ« qĂ« kafsha tĂ« jetĂ« deve, lopĂ«, dele apo dhi, me tĂ« gjitha llojet e saj, bazuar nĂ« fjalĂ«n e Allahut: âPĂ«r çdo popull, Ne kemi caktuar njĂ« ritual, qĂ« ata ta pĂ«rmendin Emrin e Allahut gjatĂ« flijimit tĂ« kafshĂ«ve, qĂ« Ai ua ka dhuruar pĂ«r ushqim. Zoti juaj Ă«shtĂ« njĂ« Zot i VetĂ«m, prandaj vetĂ«m Atij pĂ«ruljuni. Dhe jepu lajme tĂ« mira atyre qĂ« janĂ« tĂ« pĂ«rulur.â (El Haxh: 34)
- Një dele është e vlefshme për një familje, pra nëse njëri nga familjarët e bën një dele kurban apo gruaja bën kurban dhe në të e përfshin burrin dhe fëmijët e saj, arrihet qëllimi i ritit dhe të gjithë përfshihen në shpërblimin e kurbanit.
Ebu Ejub el-Ensarij, Allahu qoftĂ« i kĂ«naqur prej tij, tha: âBurri pĂ«r veten dhe pĂ«r familjen e tij bĂ«nte njĂ« dele kurban, hanin nga mishi kurbanit dhe ua shpĂ«rndanin tĂ« tjerĂ«ve.â[7]
- Ai që bën kurban, nëse nuk i përfshin të tjerët nga familja në nijetin e tij, automatikisht vetvetiu përfshihen edhe ata në shpërblim, dhe anëtarë familjeje llogaritet çdonjëri që gjuhësisht apo tradicionalisht e përfshin kjo fjalë. Te njerëzit zakonisht familje llogariten ata që burri shpenzon për ta dhe i ushqen, si: gruaja, fëmija dhe i afërmi.
- Nëse në një shtëpi jetojnë më shumë vëllezër me fëmijët e tyre, dhe bashkërisht ushqehen dhe hanë, edhe një kurban është i vlefshëm për ta. E nëse çdonjëri nga ta posedon shtëpi në vete, atëherë e ligjshme është që çdo familje të therë kurban veçmas për ta.
- Ai që është i martuar me më shumë se një grua, i mjafton të bëjë një kurban për të gjitha gratë, ashtu si veproi Profeti, lavdërimi dhe paqja e Allahut qofshin për të, i cili për të gjitha gratë e tij e theri një kurban, mirëpo duhet të jetë i kujdesshëm që të mos e veçojë njërën nga gratë me diçka më tepër nga kurbani dhe duhet të jetë i drejtë dhe i barabartë me to.
- NjĂ« deve Ă«shtĂ« e vlefshme pĂ«r shtatĂ« veta dhe njĂ« lopĂ« Ă«shtĂ« e vlefshme pĂ«r shtatĂ« veta, bazuar nĂ« fjalĂ«n e Xhabir ibĂ«n Abdullahut, Allahu qoftĂ« i kĂ«naqur prej tij, i cili tha: âMe Profetin, lavdĂ«rimi dhe paqja e Allahut qofshin pĂ«r tĂ«, nĂ« vitin e Hudejbijes e therĂ«m njĂ« deve pĂ«r shtatĂ« veta dhe njĂ« lopĂ« pĂ«r shtatĂ« veta.â[8]
- Lejohet pjesĂ«marrja nĂ« njĂ« kurban, qoftĂ« lopĂ« apo deve, edhe nĂ«se ndonjĂ«ri nga pjesĂ«marrĂ«sit nuk dĂ«shiron tĂ« bĂ«jĂ« kurban, por qĂ«llimi i tij Ă«shtĂ« tĂ« marrĂ« pjesĂ« pĂ«r ndonjĂ« zotim qĂ« e ka bĂ«rĂ«, apo tĂ« marrĂ« nga mishi pĂ«r ta gostitur mysafirin, apo pĂ«r ta shpĂ«rndarĂ« mishin pĂ«r lĂ«moshĂ«, etj.. ĂdonjĂ«ri shpĂ«rblehet sipas nijetit tĂ« tij.
- Lejohet pjesëmarrja në kurban lopë apo deve edhe nëse janë më pak se shtatë veta, sepse nëse lejohet pjesëmarrja e shtatë vetave në të, atëherë në rend të parë lejohet të marrin pjesë edhe më pak se shtatë veta, dhe pjesa e mbetur apo teprica u llogaritet vullnetare.
- Nuk lejohet më shumë se një njeri të marrë pjesë në një dele, për shkak se nuk ka ardhur argument për një gjë të tillë, sikurse nuk lejohet që tetë e më shumë veta të marrin pjesë në një deve apo lopë, sepse adhurimet janë statike dhe nuk lejohet tejkalimi i një adhurimi të përcaktuar, qoftë në sasi apo formë.
- Lloji mĂ« i mirĂ« i kafshĂ«s pĂ«r kurban sipas disa dijetarĂ«ve Ă«shtĂ« therja e dashit, sepse ashtu veproi Profeti, lavdĂ«rimi dhe paqja e Allahut qofshin pĂ«r tĂ«, ndĂ«rsa shumica e dijetarĂ«ve thonĂ«: âKafsha mĂ« e mirĂ« pĂ«r kurban Ă«shtĂ« deveja, pastaj lopa nĂ«se theret e tĂ«ra, pastaj delja, e mĂ« pas dhia.
Argumenti i tyre Ă«shtĂ« fjala e Profetit, lavdĂ«rimi dhe paqja e Allahut qofshin pĂ«r tĂ«, i cili tha: âKushdo qĂ« lahet ditĂ«n e xhuma sikurse lahet prej xhunubllĂ«kut dhe pastaj shkon pĂ«r namaz nĂ« orĂ«t e para, sikur ta ketĂ« bĂ«rĂ« kurban njĂ« deve, kush shkon nĂ« orĂ«n e dytĂ« sikur ta ketĂ« bĂ«rĂ« kurban njĂ« lopĂ«, kush shkon nĂ« orĂ«n e tretĂ« sikur ta ketĂ« bĂ«rĂ« kurban njĂ« dash me brirĂ« âŠâ[9]
Pra, në hadith përparësi i jepet devesë, e pastaj në shkallë të dytë lopës dhe pastaj dashit.
- Kurbani më i mirë është ai më i trashi, që ka më shumë mish, më i plotë në trup dhe më i bukur në pamje.
Ebu Umame ibĂ«n Sehl tha: âNĂ« Medine kurbanit i jepnim tĂ« hajĂ« dhe tĂ« trashet, dhe po ashtu myslimanĂ«t e tjerĂ« qĂ« blinin kurbanin, e trashnin pĂ«r ta therur nĂ« Bajram.â[10]
Enes ibën Malik përcjell se Profeti, lavdërimi dhe paqja e Allahut qofshin për të, për kurban i theri dy desh të majmë, me ngjyrë të bardhë dhe pulla të zeza dhe me brirë të mëdhenj.[11]
- Kurbani patjetĂ«r duhet ta arrijĂ« moshĂ«n e pĂ«rcaktuar sheriatikisht, bazuar nĂ« fjalĂ«n e Profetit, lavdĂ«rimi dhe paqja e Allahut qofshin pĂ«r tĂ«, i cili tha: âMos tĂ« therni pĂ«r kurban veçse âmusineâ e nĂ«se nuk kemi mundĂ«si tĂ« therni âmusineâ, atĂ«herĂ« therni âxhedheaâ prej deleve.â[12]
âMusineâ ështĂ« kafsha âthenijeâ e mĂ« e madhe, kurse âxhedheaâ mĂ« e vogĂ«l.
âThenijeâ prej deveve Ă«shtĂ« ajo qĂ« i ka mbushur pesĂ« vjet dhe ka hyrĂ« pĂ«r tĂ« gjashtĂ«n.
âThenijeâ prej lopĂ«ve Ă«shtĂ« ajo, qĂ« i ka mbushur dy vjet dhe ka hyrĂ« pĂ«r tĂ« tretĂ«n.
âThenijeâ prej dhive Ă«shtĂ« ajo, qĂ« i ka mbushur njĂ« vit dhe ka hyrĂ« pĂ«r tĂ« dytin.
âXhedheaâ prej deleve Ă«shtĂ«, ajo qĂ« i ka gjashtĂ« muaj dhe ka hyrĂ« pĂ«r tĂ« shtatin..
Pra, është detyrim i patjetërsueshëm të respektohet mosha e kurbanit e përcaktuar sheriatikisht. Nuk lejohet të kundërshtohet rregulli dhe kurbani të theret nën moshën e përcaktuar, ndërsa lejohet nëse është mbi atë moshë.
- Kurbani patjetër duhet të jetë pronë e atij që e bën kurban, qoftë atë e ka blerë apo i është dhuruar apo e ka trashëguar apo vetë e ka rritur, dhe të ngjashme me to.
Pranohet dhe lejohet që përgjegjësi i jetimit të bëjë kurban për jetimin nga pasuria e jetimit, nëse jetimi i ka mundësitë dhe ka pasuri të veten dhe kjo e gëzon dhe e kundërta e lëndon dhe ia thyen zemrën.
IbĂ«n Kudame, Allahu e mĂ«shiroftĂ«, thotĂ«: âKur pĂ«rgjegjĂ«si i jetimit bĂ«n kurban pĂ«r jetimin, nuk lejohet tĂ« japĂ« sadaka me diçka nga kurbani, po atĂ« e mban pĂ«r jetimin, ngase nuk lejohet qĂ« vullnetarisht tĂ« jepet diçka sadaka nga pasuria e jetimit.â[13]
- Kusht pĂ«r tâu pranuar kurbani Ă«shtĂ« tĂ« theret nĂ« kohĂ«n e vet tĂ« pĂ«rcaktuar sheriatikisht.
Koha e therjes sĂ« kafshĂ«s fillon pas faljes sĂ« namazit tĂ« Bajramit bazuar nĂ« hadithin e Profetit, lavdĂ«rimi dhe paqja e Allahut qofshin pĂ«r tĂ«: âGjĂ«ja e parĂ« qĂ« fillojmĂ« me tĂ« nĂ« ditĂ«n e Bajramit Ă«shtĂ« falja e namazit, mĂ« pas kthehemi nĂ« shtĂ«pi dhe e therim kurbanin, dhe ai qĂ« vepron kĂ«shtu vetĂ«m se ia ka qĂ«lluar sunetit.â[14]
- Kush e ther kurbanin e tij para se tĂ« falet namazi Bajramit, kurbani i tij nuk Ă«shtĂ« i vlefshĂ«m, bazuar nĂ« hadithin e Profetit, lavdĂ«rimi dhe paqja e Allahut qofshin pĂ«r tĂ«, i cili tha: âKush e ther kurbanin para se tĂ« falet namazi Bajramit, ai thjesht Ă«shtĂ« mish qĂ« ia shtron familjes sĂ« tij, dhe nuk ka tĂ« bĂ«je asgjĂ« me ritin e kurbanit.â[15]
- Koha e therjes së kurbanit përfundon me perëndimin e diellit të ditës së tretë të Teshrikut (dita e katërt e Bajramit), d.m.th. që ditët e therjes janë katër, dita e Bajramit dhe tri ditë pas saj.
- Koha më e mirë për ta therur kurbanin është dita e parë, pra dita e Bajramit, pasi të falet namazi i Bajramit, dhe çdo ditë që vjen pas Bajramit është më e mirë sesa tjetra që vjen pas saj, për shkak se nxitohet në bërjen e veprës së mirë. Ajo më e sakta është që therja të mos vonohet deri në ditën e katërt, duke e marrë parasysh mendimin e një grupi të dijetarëve që thonë se ditët e therjes janë tri dhe jo katër ditë.
- Lejohet therja e kurbanit gjatĂ« ditĂ«s dhe natĂ«s, por mĂ« mirĂ« Ă«shtĂ« tĂ« theret gjatĂ« ditĂ«s, ngase Ă«shtĂ« rit i dukshĂ«m, qĂ« ta shohin tĂ« varfrit (qĂ« tâu jepet nga mishi tij).
- Nëse koha e therjes kalon dhe kurbani nuk është therur, nuk detyrohet kompensim, nëse ka qenë për qëllim të bëhet kurban vullnetarisht.
Nëse kurbani ka qenë zotim, atëherë detyrohet kompensimi, dhe me të veprohet ashtu si veprohet me kurbanin.
- Prej kushteve tĂ« kurbanit Ă«shtĂ« tĂ« jetĂ« pa tĂ« meta qĂ« e ndalojnĂ« vlefshmĂ«rinĂ« e kafshĂ«s pĂ«r tâu bĂ«rĂ« kurban, sepse kurbani Ă«shtĂ« vepĂ«r qĂ« e afron robin tek Allahu, dhe Allahu Ă«shtĂ« i Bukur dhe i MirĂ« dhe nuk e pranon pĂ«rveçse tĂ« bukurĂ«n dhe tĂ« mirĂ«n, andaj edhe kurbani duhet tĂ« jetĂ« i mirĂ« dhe pa tĂ« meta.
- NĂ« hadithet e Profetit, lavdĂ«rimi dhe paqja e Allahut qofshin pĂ«r tĂ«, janĂ« pĂ«rcaktuar katĂ«r tĂ« meta qĂ« e ndalojnĂ« vlefshmĂ«rinĂ« e kafshĂ«s pĂ«r tâu bĂ«rĂ« kurban.
El Bera ibĂ«n Azib, Allahu qoftĂ« i kĂ«naqur prej tij, pĂ«rcjell dhe thotĂ«: âIshim me Profetin, lavdĂ«rimi dhe paqja e Allahut qofshin pĂ«r tĂ«, dhe ndĂ«rkohĂ« u ngrit dhe tha: âNuk lejohet pĂ«r kurban kafsha qorr, qĂ« Ă«shtĂ« qorre e qartĂ«, çalamanja me çalim tĂ« qartĂ«, e sĂ«mura me sĂ«mundje tĂ« qartĂ« dhe e dobĂ«ta, e cila nuk ka fare dhjamĂ« nĂ« tĂ« .â[16]
- Me sëmundje të qartë për qëllim është ajo sëmundje që e prek kafshën dhe simptomat i ka të qarta, si: temperatura e cila e pengon të ngritet të kullotë dhe ia humb oreksin, dhe zgjeba e qartë që ia prish mishin apo ndikon në cilësinë e mishit, si dhe plaga e thellë që ndikon në shëndetin e saj, dhe të ngjashme me to.
Kurse sëmundja e lehtë nuk është pengesë, si dhe çalimi i lehtë dhe dobësimi i lehtë dhe jo i tepërt.
- Këtyre katër të metave u shtohen edhe të meta të tjera që janë të ngjashme me to apo edhe më të rënda se to, kështu që për kurban nuk lejohet kafsha:
â E verbĂ«r, sepse ajo Ă«shtĂ« mĂ« keq se qorrja, e cila duket qartĂ« qĂ« syrin e ka qorr.
â Ajo, e cila Ă«shtĂ« pranĂ« ngordhjes dhe ende sâka ndĂ«rruar jetĂ«, sepse gjendja e saj Ă«shtĂ« mĂ« e rĂ«ndĂ« se ajo me sĂ«mundje tĂ« qartĂ« dhe qĂ« çalon qartĂ«.
â Ajo, e cila njĂ«rĂ«n dorĂ« apo kĂ«mbĂ« e ka tĂ« prerĂ«, sepse e meta e saj Ă«shtĂ« mĂ« e rĂ«ndĂ«, sesa ajo qĂ« çalon dhe çalimi i saj Ă«shtĂ« i qartĂ«.
- Veshi, briri dhe bishti i kafshës nëse janë të humbura që nga lindja, kafsha është e vlefshme për kurban, kurse nëse i janë prerë më vonë atëherë kafsha është e vlefshme për kurban mirëpo urrehet të bëhet kurban, përveç deles që i ka mbushur gjashtë muaj dhe i është prerë bishti nuk lejohet të theret, sepse kjo është mangësi e qartë në një pjesë që synohet të përfitohet nga ajo.
- Urrehet të bëhet kurban kafsha që i është copëtuar veshi, apo që i është çarë veshi horizontalisht apo vertikalisht, apo që i kanë rënë dhëmbët, apo që i është thyer briri.
- Kafsha e tredhur apo me herdhe tĂ« kastruara Ă«shtĂ« e vlefshme pĂ«r kurban. Profeti, lavdĂ«rimi dhe paqja e Allahut qofshin pĂ«r tĂ«, pĂ«r kurban theri dy desh tĂ« kastruar, dhe po ashtu mishi i kurbanit tĂ« kastruar bĂ«het mĂ« i mirĂ« sesa mishi i kurbanit qĂ« nuk Ă«shtĂ« i kastruar. IbĂ«n Kudame, Allahu e mĂ«shiroftĂ«, thotĂ«: âNuk di qĂ« ka mospajtim mes dijetarĂ«ve nĂ« kĂ«tĂ« pikĂ«.â[17]
NjĂ«kohĂ«sisht Profeti, lavdĂ«rimi dhe paqja e Allahut qofshin pĂ«r tĂ«, pĂ«r kurban theri qĂ« nuk ishte i tredhur. AutorĂ«t e Suneneve shĂ«nojnĂ« nga Ebu Seidi i cili thotĂ«: âProfeti, lavdĂ«rimi dhe paqja e Allahut qofshin pĂ«r tĂ«, e theri njĂ« dash me brirĂ« dhe i patredhur, me ngjyrĂ« tĂ« zezĂ« rreth syrit, te goja dhe te kĂ«mbĂ«t.â[18]
- Kurbani pĂ«rcaktohet me njĂ« nga dy mĂ«nyrat: me fjalĂ«, duke thĂ«nĂ« âky Ă«shtĂ« kurbanâ, apo me blerjen e kafshĂ«s me nijet pĂ«r ta bĂ«rĂ« kurban.
- Pasi të caktohet kurbani ndërlidhen një numër rregullash dhe ndër to:
Ai që e ka përcaktuar kurbanin nuk lejohet që ta transferojë pronësinë te tjetri, me shitje apo dhuratë apo të ngjashme me to, sepse ajo tanimë i ngjan kafshës për zotim, e cila i është premtuar Allahut, përveç nëse e zëvendëson me një kafshë më të mirë se ajo, apo e shet për ta blerë një më të mirë se ajo.
Nëse kafshën e godet një e metë që e ndalon vlefshmërinë dhe faji është i atij që bën kurban, ai detyrohet ta zëvendësojë me kafshë tjetër të shëndoshë si ka qenë e para më herët, përveç, nëse kafshën e godet një e metë, pa dashje dhe pa ndonjë dhunë apo sulm prej atij që bën kurban, në këtë rast lejohet therja e saj dhe kurbani është i vlefshëm.
Nëse humbet apo e vjedhin dhe kjo ndodh nga shkujdesja dhe faji i tij, detyrohet ta zëvendësojë me tjetër si ajo, a nëse ndodh pa dashje dhe pa ndonjë shkak prej tij, atëherë nuk detyrohet të veprojë gjë.
Nëse kafsha pjell pasi është përcaktuar për kurban, gjykimi për fëmijën e saj është i njëjtë me atë të nënës, dhe theret së bashku me të.
- Kush bën nijet për kurban e më pas e prish nijetin e tij, nuk detyrohet të bëjë gjë, përveçse nëse e ka caktuar kurbanin e tij (duke e veçuar apo blerë atë kafshë), në këtë rast detyrohet ta therë kurbanin dhe nuk ka kthim, sepse me caktimin e kafshës ajo më ka dalë nga pronësia e tij.
- Kurbanin pëlqehet ta therë vetë ai që dëshiron të bëjë kurban, nëse di si ta therë, ngase therja është adhurim dhe afrim për tek Allahu, prandaj pëlqehet që vetë ta veprojë. Po ashtu Profeti, lavdërimi dhe paqja e Allahut qofshin për të, vetë therte kurban dhe është nga veprimet e tij, lavdërimi dhe paqja e Allahut qofshin me të, kurse ne Profetin, lavdërimi dhe paqja e Allahut qofshin për të, e kemi shëmbëlltyrën më të mirë.
Nëse ai nuk e njeh therjen, ia jep dikujt tjetër që di ta therë për të.
- Lejohet zĂ«vendĂ«simi nĂ« therjen e kurbanit. Profeti, lavdĂ«rimi dhe paqja e Allahut qofshin pĂ«r tĂ«, nĂ« haxhin e lamtumirĂ«s me dorĂ«n e tij theri gjashtĂ«dhjetĂ« e tri deve dhe mĂ« pas e ngarkoi Alij ibĂ«n Ebi Talib, Allahu qoftĂ« i kĂ«naqur prej tij, qĂ« tâi therĂ« tĂ« tjerat qĂ« kishin mbetur.
- Për zëvendësim më e mira është që ta zgjedhë të devotshmin dhe të mirin që e njeh therjen dhe dispozitat e saj.
Imam el Karafij, Allahu e mĂ«shiroftĂ«, thotĂ«: âPĂ«r tâua therur njerĂ«zve kurbanin e zgjedhin atĂ« qĂ« ka fe.â[19] MĂ« e mira pĂ«r myslimanin Ă«shtĂ« tĂ« mos e angazhojĂ« dikĂ« nga ithtarĂ«t e librit qĂ« ta therĂ« kurbanin e tij.
- Ai që bën kurban nuk duhet të heqë apo të shkurtojë diçka nga flokët, thonjtë apo qimet e trupit të tij, prej kur fillon nata e parë e Dhulhixhes e deri sa ta therë kurbanin.
Kjo duke u bazuar nĂ« hadithin qĂ« e pĂ«rcjell Ummu Seleme, Allahu qoftĂ« i kĂ«naqur prej saj, se Profeti, lavdĂ«rimi dhe paqja e Allahut qofshin pĂ«r tĂ«, ka thĂ«nĂ«: âKur tĂ« hyjnĂ« dhjetĂ« ditĂ«t e Dhulhixhes dhe ndonjĂ«ri nga ju dĂ«shiron tĂ« bĂ«jĂ« kurban nuk i lejohet tĂ« prekĂ« (tĂ« heqĂ«) asgjĂ« nga flokĂ«t dhe lĂ«kura e tij.â
NĂ« njĂ« transmetim tjetĂ«r: âTĂ« mos marrĂ« diçka nga flokĂ«t dhe nga thonjtĂ« e tij deri ta therĂ« kurbanin.â[20]
Imam Neveviu, Allahu e mĂ«shiroftĂ«, thotĂ«: âMe ndalesĂ«n pĂ«r tĂ« hequr (prerĂ«) thonjtĂ« dhe qimet nĂ«nkuptohet prerja apo thyerja e thonjve dhe tĂ« ngjashme me to, dhe rruajtja ose shkurtimi apo shkulja ose djegia apo heqja e qimeve me âneuraâ[21] apo tĂ« ngjashme me to.
Kjo vlen pĂ«r tĂ« gjitha qimet e trupit, nĂ«n sqetulla, mustaqe, vendet intime, nĂ« kokĂ« dhe çdo qime tjetĂ«r nga qimet e trupit.â[22]
Ndalohet heqja apo prerja e thonjve dhe qimeve para namazit të Bajramit, edhe nëse për qëllim e ka zbukurimin për namaz, ndërsa nëse therjen e vonon dhe kurbanin nuk e ther në ditën e parë, është i detyruar të mos marrë asgjë nga qimet dhe thonjtë derisa ta therë kafshën.
- Ky gjykim Ă«shtĂ« i veçantĂ« pĂ«r atĂ« qĂ« bĂ«n kurban, ndĂ«rsa anĂ«tarĂ«t e familjes sĂ« tij nuk pĂ«rfshihen nĂ« kĂ«tĂ« ndalesĂ«, sepse Profeti, lavdĂ«rimi dhe paqja e Allahut qofshin pĂ«r tĂ«, bĂ«nte kurban nĂ« emĂ«r tĂ« familjes dhe nuk Ă«shtĂ« pĂ«rcjellĂ« ndonjĂ« hadith tâi ketĂ« urdhĂ«ruar anĂ«tarĂ«t e familjes tĂ« mos i prekin qimet dhe thonjtĂ«.
Bazuar nĂ« kĂ«tĂ«, familja e atij qĂ« bĂ«n kurban lejohet qĂ« gjatĂ« dhjetĂ« ditĂ«ve tĂ« Dhulhixhes tâi heqĂ« apo tâi shkurtojĂ« flokĂ«t, thonjtĂ« dhe qimet e trupit.
- Ndalesa Ă«shtĂ« e veçantĂ« pĂ«r atĂ« qĂ« bĂ«n kurban, ashtu si aludoi hadithi, e nĂ«se ia ka lĂ«nĂ« vasiet apo e ka lĂ«nĂ« si zĂ«vendĂ«s dikĂ« tjetĂ«r pĂ«r ta therur kafshĂ«n, ky i fundit nuk pĂ«rfshihet nĂ« ndalesĂ«n e prerjes dhe heqjes sĂ« qimeve dhe thonjve. Kurse ajo qĂ« e bĂ«jnĂ« disa gra, tĂ« cilat vĂ«llanĂ« apo birin e autorizojnĂ« nĂ« vend tĂ« tyre me qĂ«llim qĂ« tâi ikin heqjes sĂ« qimeve apo prerjes sĂ« flokĂ«ve gjatĂ« dhjetĂ« ditĂ«ve tĂ« Dhulhixhes, kjo nuk Ă«shtĂ« e saktĂ«, sepse gjykimi ndĂ«rlidhet me atĂ« qĂ« bĂ«n kurban, pavarĂ«sisht e autorizoi dikĂ« tjetĂ«r apo jo.
- Ai që bën kurban nëse merr diçka nga flokët, thonjtë apo qimet e trupit, nuk ka shpagim që bie mbi të, dhe kjo nuk e ndalon ta therë kurbanin dhe nuk ia humb vlefshmërinë kurbanit, ashtu si mendojnë disa, dhe duhet të bëjë istigfar (të kërkojë falje nga Allahu).
- NĂ«se patjetĂ«r e ka tĂ« marrĂ« diçka nga flokĂ«t, thonjtĂ« apo qimet e trupit, i lejohet ta bĂ«jĂ« njĂ« gjĂ« tĂ« tillĂ« dhe nuk ka mĂ«kat e as shpagim qĂ« bie mbi tĂ«. Si p.sh. thoi thyhet dhe kjo i jep dhembje, mundet ta shkurtojĂ«, apo i bien qimet e flokĂ«ve deri nĂ« sy dhe i pengojnĂ«, mundet tâi shkurtojĂ«, apo ka nevojĂ« tâi shkurtojĂ« qimet nĂ« ndonjĂ« pjesĂ« tĂ« trupit pĂ«r ta kuruar plagĂ«n, mundet tâi shkurtojĂ«, dhe raste tĂ« ngjashme me to.
Krehja e flokëve lejohet, edhe pse bien disa qime pa dashje.
- Nga etika e therjes Ă«shtĂ« qĂ« kafsha pĂ«r kurban tĂ« çohet nĂ« mĂ«nyrĂ«n mĂ« tĂ« mirĂ« deri nĂ« vendin e therjes dhe tĂ« mos keqtrajtohet. Muhamed ibĂ«n Sirin, Allahu e mĂ«shiroftĂ«, thotĂ«: âOmer ibĂ«n Hatabi, Allahu qoftĂ« i kĂ«naqur prej tij, e pa njĂ« burrĂ« se si e tĂ«rhiqte delen pĂ«r kĂ«mbe dhe atij i tha: âMjerĂ« pĂ«r ty! Ăoje pĂ«r ta therur nĂ« mĂ«nyrĂ«n mĂ« tĂ« mirĂ«.â[23]
- Thika duhet mprehur para therjes, sepse kĂ«rkohet kafshĂ«s tâi lehtĂ«sohen vuajtjet. Kjo Ă«shtĂ« nga bamirĂ«sia qĂ« e pĂ«rmendi Profeti, lavdĂ«rimi dhe paqja e Allahut qofshin pĂ«r tĂ«, nĂ« hadith: âAllahu e caktoi bamirĂ«sinĂ« nĂ« çdo gjĂ«, kur ta mbytni (p.sh. armikun) mbyteni nĂ« mĂ«nyrĂ«n mĂ« tĂ« mirĂ«, dhe kur ta therni kafshĂ«n, thereni nĂ« mĂ«nyrĂ«n mĂ« tĂ« mirĂ«. Mprihni mirĂ« thikat tuaja, qĂ« tâia lehtĂ«soni vuajtjet kafshĂ«s suaj.â[24]
Thika nuk mprehet para kafshës; që do të theret dhe kafsha nuk theret para syve të kafshës tjetër, sepse kjo gjë e mohon bamirësinë që jemi të urdhëruar ta zbatojmë.
Pëlqehet gjatë therjes që delja dhe lopa të shtrihen dhe të mos theren në këmbë apo të rëna në gjunjë, sepse kjo për to është më e mëshirshme.
Kafsha shtrihet kah ana e majtë e saj, sepse për therje është më lehtë dhe kapet thika me dorën e djathtë dhe kapet koka e kafshës me dorën e majtë.
Kush gjen vështirësi në therje dhe më i mirë është në përdorimin e së majtës se të djathtës, atëherë kafshën e shtrin në anën e djathtë dhe e drejton kah Kibla dhe e ther me dorën e majtë, sepse ai është më i shkathët me të majtën dhe është më mirë për therje.
Kurse deveja, prej sunetit është të theret në këmbë duke qëndruar në tri këmbët e saj dhe me këmbën e majtë të lidhur dhe të ngritur lart.
- Ai qĂ« e ther kurbanin pĂ«lqehet tĂ« drejtohet kah Kibla dhe njashtu ta drejtojĂ« edhe kafshĂ«n kah Kibla dhe kjo Ă«shtĂ« e pĂ«lqyer tĂ« veprohet gjatĂ« therjes sĂ« çdo kafsheje, porse te kafsha pĂ«r kurban Ă«shtĂ« edhe mĂ« e pĂ«lqyer. IbĂ«n Abasi, Allahu qoftĂ« i kĂ«naqur prej tij, thotĂ«: âAi qĂ« ther kurban le ta vendosĂ« kurbanin e tij nĂ« mes tij dhe KiblĂ«s.â
- Kurbani Ă«shtĂ« adhurim dhe adhurimi pĂ«rcaktohet me nijet, bazuar nĂ« fjalĂ«n e Profetit, lavdĂ«rimi dhe paqja e Allahut qofshin pĂ«r tĂ«, i cili tha: âVeprat shpĂ«rblehen sipas nijetit dhe çdonjĂ«ri shpĂ«rblehet sipas nijetit tĂ« tij.â[25]
Patjetër nijeti duhet të jetë prezent që ta dallojë veprën e cila është adhurim nga ajo e cila është traditë, dhe kështu duhet të jetë edhe te kurbani.
Me blerjen e kafshës për kurban apo me therjen e saj në kohën e vet të përcaktuar, mjafton të llogaritet kafsha se është therur për kurban, sepse nijeti është me zemër dhe veprat aludojnë në atë.
- GjatĂ« therjes e ligjshme Ă«shtĂ« tĂ« shqiptohet bismilah, Allahu ekber dhe tĂ« bĂ«het duaja. Pra, thotĂ«: âBismilah, uAllahu ekber, Allahume in-ne hadha minke ue leke, Allahume tekabel miniâ,[26] apo thotĂ«: âTekabelhu an filanâ,[27] nĂ«se kafsha theret pĂ«r dikĂ« tjetĂ«r jo pĂ«r vete.
Nga kjo qĂ« u pĂ«rmend mĂ« lart e detyrueshme Ă«shtĂ« vetĂ«m shqiptimi i fjalĂ«s âbismilahâ, kurse ajo çfarĂ« shtohet jashtĂ« saj Ă«shtĂ« e pĂ«lqyer dhe jo e detyruar.
- Nuk lejohet shitja e mishit të kurbanit, e as shitja e lëkurës, leshit dhe qimeve të kurbanit, sepse ajo që del apo jepet nga robi për Allahun, nuk lejohet më të kthehet asnjëherë, dhe shitja e disa pjesëve të saj llogaritet një lloj i kthimit të saj.
Imam Ahmedi, Allahu e mĂ«shiroftĂ«, thotĂ«: âSubhanallah (i lartĂ«suar qoftĂ« Allahu)! Si e shet kur e ka dhuruar pĂ«r Allahun e MadhĂ«ruar?!â.
56.Kurse shfrytĂ«zimi i lĂ«kurĂ«s sĂ« kurbanit lejohet nĂ« çfarĂ«do lloj forme qoftĂ« ajo, apo mundet tĂ« jepet nĂ« shoqata bamirĂ«se, tĂ« cilat e marrin pĂ«rgjegjĂ«sinĂ« pĂ«r ta shitur dhe pastaj tĂ« hollat e tubuara tâi japin sadaka.
- Nuk lejohet tâi jepet kasapit asgjĂ« nga kurbani si kompensim pĂ«r therjen dhe rrjepjen e lĂ«kurĂ«s sĂ« kurbanit.
Kjo duke u bazuar nĂ« hadithin qĂ« e pĂ«rcjell Aliu, Allahu qoftĂ« i kĂ«naqur prej tij, dhe thotĂ«: âMĂ« urdhĂ«roi Profeti, lavdĂ«rimi dhe paqja e Allahut qofshin pĂ«r tĂ«, tĂ« pĂ«rkujdesem pĂ«r njĂ« deve dhe tĂ« jap sadaka nga mishi, lĂ«kura dhe çdo gjĂ« tjetĂ«r tĂ« saj, por tĂ« mos i jap kasapit asgjĂ« nga ajo, dhe mĂ« tha: âKasapin ne e paguajmĂ« vetĂ«.â[28]
Kurbani është nxjerrë për Allahun, nëse jepet një pjesë e saj si pagesë për kasapin atëherë i përngjason shitjes. Kjo është një lloj kthimi i disa pjesëve të saj, andaj nuk lejohet.
- NĂ«se kasapi Ă«shtĂ« i varfĂ«r apo janĂ« shokĂ«, nuk Ă«shtĂ« problem nĂ«se i jepet nga mishi i kurbanit si sadaka apo nĂ« formĂ« dhurate, nĂ«se paraprakisht nuk ka pasur ndonjĂ« kusht qĂ« tâi jepet diçka nga mishi si kompensim pĂ«r punĂ«n. PĂ«r sa i pĂ«rket sadakasĂ« dhe dhuratĂ«s kasapi Ă«shtĂ« sikurse tĂ« tjerĂ«t, madje ai Ă«shtĂ« mĂ« meritor, sepse vetĂ« e ka therur dhe dĂ«shira Ă«shtĂ« e madhe tek ai pĂ«r tĂ« ngrĂ«nĂ« nga mishi kurbanit.
- E ligjshme Ă«shtĂ« pĂ«r atĂ« qĂ« bĂ«n kurban tĂ« hajĂ« nga mishi kurbanit tĂ« tij, njĂ« pjesĂ« ta japĂ« dhuratĂ« dhe njĂ« pjesĂ« ta japĂ« sadaka, bazuar nĂ« fjalĂ«n e Allahut: âHani nga ato (mishin) dhe ushqeni nevojtarin e varfĂ«r!â. (El-Haxh: 28.), dhe po ashtu nĂ« fjalĂ«n e Allahut: â⊠hani prej (mishit tĂ«) tyre dhe ushqeni edhe atĂ« qĂ« lyp, edhe atĂ« qĂ« nuk lyp. KĂ«shtu pra, Ne i kemi vĂ«nĂ« ato nĂ« shĂ«rbimin tuaj, qĂ« ju tĂ« jeni mirĂ«njohĂ«s.â (El-Haxh: 36)
Seleme ibĂ«n el-Ekvaâa pĂ«rcjell se Profeti, lavdĂ«rimi dhe paqja e Allahut qofshin pĂ«r tĂ«, ka thĂ«nĂ«: âHani prej mishit tĂ« kurbanit, shpĂ«rndajuani edhe tĂ« tjerĂ«ve dhe ruani prej tij.â [29]
- Dijetarët në mes vete kanë disa mendime se sa duhet të jetë sasia e asaj që hahet, dhurohet dhe jepet sadaka?! Kjo çështje është e gjerë dhe ka hapësirë për të vepruar, ndërsa ajo më e mira është që ta hajë një të tretën, një të tretën ta japë dhuratë dhe një të tretën e fundit ta japë sadaka. Ky mendim përcillet prej Ibën Mesudit dhe Ibën Omerit, Allahu qoftë i kënaqur prej tyre.
Ebu Xhafer en-Nehas thotĂ«: âShumica e dijetarĂ«ve, ndĂ«r ta IbĂ«n Mesudi, IbĂ«n Omeri, Ataja, Theuriju, e pĂ«lqejnĂ« qĂ« njĂ« e treta tĂ« jepet sadaka, njĂ« e treta tĂ« ushqehen tĂ« tjerĂ«t dhe njĂ« e treta tĂ« hajĂ« ai qĂ« bĂ«n kurban dhe familja e tij.â[30]
Nëse për vete ha më shumë se një të tretën lejohet dhe nuk është problem.
- Atij që i besohet therja e kurbanit, ka të drejtë të hajë, të shpërndajë dhe të japë sadaka nga mishi i kurbanit nëse paraprakisht i ka dhënë leje, me fjalë apo sipas traditës, ai që ia ka besuar therjen e kurbanit në vend të tij, e nëse nuk i ka dhënë leje, atëherë mishin ia dorëzon atij që e autorizoi ta therë kurbanin në vend të tij.
- Duhet tĂ« jepet diçka nga mishi kurbanit sadaka, qoftĂ« pak apo shumĂ«, pĂ«r tĂ« varfrit dhe nevojtarĂ«t myslimanĂ«. Argument i detyrimit Ă«shtĂ« fjala e Allahut: âHani nga ato (mishin) dhe ushqeni nevojtarin e varfĂ«r!â (El-Haxh: 28)
- Lejohet qĂ« âehlu dhimeâ[31] tĂ« ushqehen nga mishi kurbanit, nĂ« veçanti nĂ«se janĂ« tĂ« varfĂ«r apo fqinjĂ« tĂ« atij qĂ« ka bĂ«rĂ« kurban, apo janĂ« nga tĂ« afĂ«rmit e tij, apo i ushqen pĂ«r tâjua zbutur dhe pĂ«rfituar zemrat, bazuar nĂ« fjalĂ«n e Allahut: âAllahu nuk ua ndalon tĂ« silleni mirĂ« dhe tĂ« jeni tĂ« drejtĂ« ndaj atyre qĂ« nuk luftojnĂ« kundĂ«r jush pĂ«r shkak tĂ« fesĂ« dhe qĂ« nuk ju dĂ«bojnĂ« prej shtĂ«pive tuaja. Me tĂ« vĂ«rtetĂ«, Allahu i do tĂ« drejtĂ«t.â (El-Mumtehine: 8)
- ĂshtĂ« vĂ«rtetuar nĂ« hadithe tĂ« sakta se Profeti, lavdĂ«rimi dhe paqja e Allahut qofshin pĂ«r tĂ«, nĂ« njĂ« vit prej viteve ndaloi qĂ« tĂ« deponohet mishi kurbanit, e pastaj nĂ« vitin tjetĂ«r e lejoi deponimin dhe ruajtjen e mishit tĂ« kurbanit, d.m.th. qĂ« ndalesa e ruajtjes dhe e deponimit tĂ« mishit tĂ« kurbanit Ă«shtĂ« anuluar dhe ky Ă«shtĂ« mendimi i shumicĂ«s sĂ« dijetarĂ«ve.
Seleme ibĂ«n el-Ekvaâa pĂ«rcjell se Profeti, lavdĂ«rimi dhe paqja e Allahut qofshin pĂ«r tĂ«, ka thĂ«nĂ«: âKush nga ju ther kurban, pas ditĂ«s sĂ« tretĂ« (tĂ« Bajramit) nuk duhet tâi mbetet asgjĂ« nga mishi kurbanit.â â Vitin e ardhshĂ«m i thanĂ«: O i DĂ«rguar i Allahut! A tĂ« veprojmĂ« ashtu si vepruam vitin e kaluar? â Tha: âHani prej mishit tĂ« kurbanit, shpĂ«rndajuani edhe tĂ« tjerĂ«ve dhe ruani prej tij. Vitin e kaluar njerĂ«zit ishin nĂ« vĂ«shtirĂ«si dhe dĂ«shirova qĂ« tâju ndihmoni nevojtarĂ«ve.â [32]
- Në esencë kurbani duhet të theret në vendbanimin e atij që bën kurban dhe të shpërndahet aty, mirëpo lejohet therja dhe shpërndarja e saj edhe jashtë vendit për ndonjë nevojë apo dobi të konsiderueshme, si p.sh. numri i kurbaneve të jetë shumë ndërsa të varfrit në numër të jenë pak, apo myslimanët e ndonjë vendi tjetër të jenë më nevojtarë dhe më zortli për to.
- Ai qĂ« dĂ«shiron tĂ« bĂ«jĂ« kurban dhe Ă«shtĂ« larg familjes dhe vendbanimit tĂ« tij, i lejohet ta autorizojĂ« dikĂ« tjetĂ«r ta blejĂ« kafshĂ«n pĂ«r kurban nĂ« vendlindjen e tij dhe mishi tâu shpĂ«rndahet tĂ« afĂ«rmve dhe banorĂ«ve nevojtarĂ« tĂ« atij vendi.
- Kurbani nuk është i vlefshëm në vend të akikës, sepse çdonjëri prej tyre, edhe kurbani edhe akika, synohen veç e veç dhe dallojnë në mes vete në shkakun e therjes, andaj nuk mund të jetë i vlefshëm njëri në vend të tjetrit.
Allahu e di më së miri.
E lus Allahun tâi pranojĂ« veprat tona dhe tĂ« tĂ« gjithĂ« myslimanĂ«ve tĂ« tjerĂ«.
Falënderimi i takon Allahut, Zotit të botëve.
Dr. Muhamed Salih El-Munexhid
Nga arabishtja: Irfan JAHIU
(Marrë nga libri Sezonet e adhurimit)
[1] Pasi të falet namazi i Bajramit dhe nuk lejohet të theret para se të falet namazi i Bajramit, e nëse theret para se të falet namazi i Bajramit atëherë nuk llogaritet mish i kurbanit, por mish i rëndomtë. (sh.p.)
[2]Â Arida el-Ehvedhij (6/228)
[3] Ibën Maxhe (3123) e shënon si hadith merfu (zinxhiri arrin deri te Profeti, lavdërimi dhe paqja e Allahut qofshin për të), kurse Bejhakiu dhe Ibën Haxheri, thonë se hadithi më e besueshme që është meukuf (pra zinxhiri përfundon te Ebu Hurejra.)
[4]Â Mexhmual Fetava (26/305).
[5]Â Buhariu (5547), Muslimi (1965).
[6]Â Musanef Abdurrezak (4/388).
[7] Tirmidhiu (1505), shejh Albani e vlerësoi hadithin si të saktë.
[8]Â Muslimi (1318).
[9]Â Buhariu (881), Muslimi (850).
[10] Buhariu e përmendi në Sahihin e tij Mualakan (7/100).
[11]Â Buhariu (5564), Muslimi (1966).
[12]Â Muslimi (1963).
[13]Â El-Mugni (9/448).
[14]Â Buhariu (968), Muslimi (1961).
[15]Â Buhariu (965), Muslimi (1961).
[16] Ebu Davudi (2802), Tirmidhiu (1497), dhe të tjerët, shejh Albani e vlerësoi si të saktë.
[17]Â El-Mugni (3/472).
[18] Ebu Davudi (2796), Tirmidhiu (1496), dhe të tjerët, shejh Albani e vlerësoi si të saktë.
[19]Â Edh-Dhehira (4/155).
[20]Â Muslimi (1977).
[21] Gur gëlqeror që përdoret për ti larguar qimet e trupit (sh.p.).
[22]Â Sherh Nevevij ala sahih Muslim (13/138).
[23]Â Musanef Abdurrezak (8605).
[24]Â Muslimi (1955)
[25]Â Buhariu (1), Muslimi (1907).
[26] Me emrin e Allahut, Allahu është më i madhi, O Allahu im kjo është nga Ti dhe për Ty, o Allahu im, pranoje këtë nga unë. (sh.p.).
[27] O Allahu im pranoje këtë për filanin. (sh.p.).
[28]Â Buhariu (1716), Muslimi (1317).
[29]Â Buhariu (5569).
[30]Â En-Nasih ue el-Mensuh (fq. 563.)
[31]Ehlu Dhime janĂ« jomyslimanĂ«t, qĂ« jetojnĂ« nĂ« shtet islam dhe qĂ« janĂ« tĂ« mbrojtur nga shteti islam, qĂ« e ruajnĂ« besimin e tyre dhe janĂ« tĂ« kĂ«naqur me gjykimin e Islamit pĂ«r ta dhe janĂ« tĂ« detyruar qĂ« shtetit islam tâi paguajnĂ« xhizje. (sh.p.)
[32]Â Buhariu (5569), Muslimi (1974).